04 juni 2006

Zwetend achter de CAMA-stand

Zaterdag was voor ons stand-dag. En wel achter de CAMA-stand in Biddinghuizen, het Opwekkingsfestival. We waren door de CAMA uitgenodigd om van 10.30 tot 19.30 uur hen in de Zendingstent te vertegenwoordigen. Dat was leuk, maar ook wel erg vermoeiend ;-)

Het leuke aan zo'n stand en tent is wel het feit dat je 'iedereen' lijkt tegen te komen. Op het veld met zeg 10.000 christenen dreig je elkaar nog wel eens mis te lopen, maar die ontmoet je dan wel weer in de stand. We hebben dan ook veel momenten op zo'n dag gehad van: hey, wat leuk om jou weer eens te zien! Dat effect was natuurlijk extra aanwezig, omdat we al 3 jaar niet in NL waren geweest (Frankrijk meegenomen).

Een beetje ongemakkelijk voelde ik me soms wel als vertegenwoordiger. Ik moest echt weer een beetje wennen aan de spontaan op te zetten gesprekken als 'Hallo, heb je interesse in de zending'. Grappig was wel, dat in de WEC-stand tegenover ons een oude bekende stond. Dat ervoer ik dan wel als een knipoog van boven.

Opvallend was ook het aantal jonge mensen dat stilstond bij een/onze stand. Of het aantal technici dat op ons pad kwam. Hebben we allemaal doorgestuurd naar onze directeur in NL, omdat we op het veld wel degelijk hebben gezien hoe hard zij nodig zijn.

Het was bij de stand zo nu en dan ook wel een soort reünie van zendelingen op verlof. Dan zag het van een afstand uit als een gezellig praatfeestje. We deden dan als vier man/vrouw dik ons best om mensen te trekken en gaven hen direct een stapel foldertjes mee van alle zendelingen die de CAMA rijk is ;-)

Grappige momenten ervoer ik wel als ik met een jongere praatte die dan een folder van ons pakte, er even goed naar keek en toen vragend haar wenkbrauwen optrok. Zo, van bent “u” (ja voor hen ben ik u) dat echt? Reacties als 'hoe oud bent u dan? O, maar zo oud ziet u er niet uit' deden me zo nu en dan twijfelen. Is dit nu een compliment als je maandag 32 jaar oud wordt? Of kom ik te kinderlijk over?

Heb besloten het positief op te pakken en me voor te houden dat als ik 40 jaar en ouder bent, vooral op zulke reacties zit te wachten....We zullen zien. Leuk en bemoedigend vonden we zo'n stand-dag, voor herhaling vatbaar. Al is het wel jammer dat je weinig van het buitenprogramma meekreeg en het erg broeierig was in de zendingstent. We hebben dan ook tot zwetens toe staan praten ;-)

Geen opmerkingen: