03 juli 2006

Ein, zwei ....Polizei

Ben helemaal in de Duitse stemming als ik deze Weblog schrijf. Ben namelijk gisteren teruggekomen van een kampeervakantie met vriendin Sjoukje naar Luxemburg en Oostenrijk.

Vorige week maandag hebben we de auto volgeladen en zijn we richting Luxemburg getrokken. Vooraf niet wetend waar we zouden overnachten. Eén ding was in ieder geval zeker: kanoën / kajakken werd daar ons doel. Sjouk had goede herinneringen aan een dagje kanoën in Canada en dat was goed voor herhaling...

Zo gezegd, zo gedaan. Camping opgezocht langs de rivier in de Ardennen – niet al te ver van het stadje Echternach -, tentje neergezet en ff bijkomen van de reis. Laat ik daar nu net een bekende uit Gorinchem, de plaats waar ik ben opgegroeid, tegenkomen. Wat is de wereld dan opeens klein!

Dag erop lekker kajakken met het zonnetje hoog aan de hemel. Je ziet de wereld weer eens op een heel andere manier zo op het water. Spannend ook wel soms, om je spullen droog te houden wanneer je door een ruw stukje water gaat. Maar ontspannend werkte het wel, dat doet een mens goed.

Bij het eten van een potje 's avonds besloten we toch om de dag erop richting Wenen (Oostenrijk) te gaan. Plannen zijn er om gewijzigd te worden! We zouden namelijk richting Jura en Franse Alpen gaan. In de regen hebben we onze tent weer ingepakt en zijn in één keer doorgereden naar de Trauensee in Oostenrijk. Op de bonnefooi gevonden, maar wat een uitzicht!! Nu alleen nog wat beter weer dachten we.

Onderweg naar dit mooie plekje hadden we al een en ander meegemaakt. Op de Duitse autobahn werden we door de politie in een geblindeerde BMW van de weg gehaald. Met het zweet in onze handen, bleek het 'alleen' een controle van rijbewijs, etc te zijn. En uiteraard de vraag of we alcohol of drugs vervoerden. Tsss, wat een vraag! Alsof elke Nederlander dit standaard als reisbagage bij zich heeft. Beetje verontwaardigd waren we later wel, helemaal omdat Sjoukje wijselijk opmerkte dat de polizei zichzelf niet eens had geidentificeerd.

Later in de week konden we weer enigszins lachen over deze gebeurtenis (vandaar de titel: ein, zwei...Polizei), maar helemaal losgelaten heeft het ons niet. Vrijdag (met enige motregen) lieten we ons betoveren door Wenen (Wien). Wauw, wat een mooie en artistieke stad. Heb heel wat mooie plaatjes mogen schieten met mijn nieuwe camera.

Zaterdag hield de regen enigszins aan – en dat terwijl het in NL 30 of meer graden was -, maar dat weerhield ons er niet van de bergen in te trekken. De frisse berglucht leek ons wel een ideale afsluiting van de vakantie. Laat het nu de dag van vertrek kurkdroog zijn tijdens onze terugreis naar NL, met een strakblauwe lucht! Maar dat drukte de pret niet om terug te kijken op een relaxte en vooral niet vooraf strak geplande vakantie.