30 april 2005

Nog niet op weg!

Dachten we toch vrijdagochtend vroeg naar Guinee te vertrekken, maar nee hoor, het is een paar dagen uitgesteld. Nu vertrekken we zondag 1 mei in de ochtendgloren richting Kan Kan, om daar vervolgens te overnachten, en de maandagochtend weer verder te reizen. Veertien uur in 1 dag is toch wat veel, en dat met slechte wegen.

Het leuke van dit uitstel is dat we Koninginnedag kunnen vieren! En dat pakt uit in Mali. De Nederlanders in Mali zijn toch goed vertegenwoordigd, denk wel een groep van een man/vrouw of 100. De Nederlandse Ambassade geeft voor deze gelegenheid dan elk jaar een receptie en een feest. Nee hoor, Koninginnedag in Mali komt helemaal goed. Al maak ik me nog wel een beetje zorgen over wat ik aan zal trekken ;-) De uitnodiging schrijft voor: tenue de ville. Maar dat zou betekenen: anco in een pak en ikzelf in een mantelpakje MET panty's. Nee hoor, mij niet gezien, 'k verf mijn haar wel oranje...

In Guinee zullen we ook op zoek gaan naar de zoon van onze werker en vriendin Aya. Hij verblijft met familie van Aya in een vluchtelingenkamp en naar Aya's zeggen komen we vlak bij de plaats waar hij is. Ze heeft een tas klaargemaakt met kleren, een deken en schoenen. Ook heeft ze hem een brief geschreven en ons aardig wat richtingaanwijzers en namen..Ze hoopt dan ook echt dat we hem vinden. En wij ook ! Laatst heb ik via internet weer een keer “Spoorloos” gekeken en zo voelt het ook wel een beetje. Het liefst had ik Aya mee laten gaan, maar dat kan helaas niet. Misschien een andere keer...

Maar goed, duim en bidt dat we daadwerkelijk tijd zullen hebben om onze zoektocht in te zetten. We zijn toch afhankelijk van meerderen, als het gaat om tijd en vervoer. Aya is vol vertrouwen, ze zegt dat we hem zeker zullen vinden. We hopen het van harte! En zo ja, dan wordt deze weblog vervolgd!

Een heel gezellige Koninginnedag toegewenst voor iedereen! Doe Bea (aardig bedoeld ;-) van ons de groeten!

Geen opmerkingen: