29 april 2009

Heter dan heet

Hadden we al verteld dat het heet is in Mali. Niet warm, echt heet...Tot de regens, hopelijk begin juni, zal dit niet veranderen. Ook de Malinezen klagen steen en been!

Anco vertelde net hoe verbazend hij het vindt dat de Malinezen dag in dag uit toch nog zwaar, lichamelijk werk verrichten in het huidige klimaat. Hij hielp zelf een dagje buiten mee en zweette zijn hele t-shirt + broek nat...Erg veel drinken is dan de enige remedie.

Bij nu had ik gehoopt te kunnen zeggen dat het videoproject is afgerond, maar ik ervaar wat "output problemen". Mijn project wil niet in de juiste format uit mijn nieuwe programma komen zeg maar. Dat is echt even balen, maar met tijd komen we er vast uit.

Het hele videoproject is wel een uitdaging geweest, van begin tot eind. Nieuw team, nieuwe camera en nieuw programma. Het zal goed voelen als het klaar en verspreid is ;-) Ik heb er echter enorm veel van geleerd en heb ook geleerd dat er nog veel te leren valt (haha).

Volgend weekend hopen we een lang weekend naar Bobo (Burkina Faso) te gaan. Even wat ontspanning (zwembad bij een hotel) combineren met het bezoeken van een project. Ook kennen we hier wat gezinnen die we graag even opzoeken.

Dat de hitte geen peuleschil is blijkt altijd uit de ziekte- en sterfte cijfers tijdens de maanden april, mei en juni. Deze gaan drastisch omhoog. Als nu je weerstand laag / lager is en je krijgt wat, dan is een stuk moeilijker om er boven op te komen. Bidt dan ook voor de Malinezen in deze hete tijd. Ze hebben geen airco die ze even aan kunnen zetten om af te koelen.

Geen opmerkingen: