16 januari 2010

Uitverkoren

Misleidende titel wellicht, maar jullie aandacht heb ik hiermee dacht ik zo ;) Of niet?

Raar keek ik op toen ik een DVD (Portretfotografie) bekeek van een fotoblad bekeek waarop ik geabonneerd ben...en een in Mali gemaakte foto voorbij zag schieten.

Heel even dacht ik: nee dat kan niet, even terugdraaien. En jawel hoor, het was 'm echt.

Nu het verhaal erachter. In hetzelfde blad wordt 2-maandelijks een fotowedstrijd gepubliceerd. En één daarvan was: zomerhitte. Nou, waar hebben we meer met hitte te maken dan in Mali?

Ik er dus op uitgetrokken en o.a. bovenstaande foto gemaakt. De mango's spraken tot de verbeelding, lekker fris en de jongens waren dolsblij om de kiek te gaan. Als je goed kijkt zie je dat jongen nummer 3 geen mango in zijn handen heeft, maar niet uit de toon wil vallen. Hij wilde niet onderdoen aan de anderen. Of hij dacht: dat zou die gekke blanke dame met fototoestel wel willen, dus doe ik het maar...

Uiteindelijk was dit geen winnende foto, maar wel goed genoeg dus om een plekje op de DVD te krijgen. Grappig hoe Mali dan via een omweg "in de picture" komt te staan...

Geen opmerkingen: