28 september 2008

Nat hoofdkussen

Een vraag die ik meerdere keren kreeg sinds Anco's vertrek inspireerde me tot de titel van deze Weblog ;-) De vraag of ik Anco miste kwam in verschillende vormen. Van "Is je kussen al nat van de tranen?" tot "Je zit nu toch niet achter de geraniums?"....

Sja, wat zal ik zeggen. Om eerlijk te zijn is het enigszins vreemd dat hij in Mali is en ik hier. Laten we dat voorop stellen. Het was ook niet onze eerste keus om het zo te doen, maar het leek ons beiden wel de beste.

Inmiddels is Anco alweer op onze stek in Koutiala en heeft hij verschillende mensen / collega's blij gemaakt met zijn komst. Ze zaten toch wel met smart op bepaalde expertise te wachten. Ook Bantu was uiteraard meer dan blij om Anco weer te zien. Anco zei dat hij wel naar de auto bleef kijken wanneer ik nu eindelijk eens naar buiten kwam.

Vorige keren rende hij ons letterlijk ondersteboven, zo blij was hij. Ik vind zelf altijd dat we toch heel veel van honden kunnen leren. Trouw, onvoorwaardelijke liefde... Ik heb in Zuidland Jobbe - de boerderijhond - met regelmaat op bezoek. Eerst wachtte hij geduldig tot ik zei dat hij binnen mocht komen, nu springt hij gewoon onverwachts voor mijn neus.

Dinsdag vertrekt Anco naar Guinée, normaliter zou ik met hem mee gaan. De Hope Clinic heeft - zoals meerdere keren gezegd - een bijzonder plekje in ons hart. Een ziekenhuis in the middle of nowhere, waar mensen van heinde en verre naar toe komen. Een plek waar bijzondere dingen gebeuren en men met liefde voor de vele mensen, kinderen zorgt.

Als je meer wilt weten over het reilen en zeilen van deze kliniek, surf dan naar de website van de EO en bekijk de afleveringen die 'Nederland Helpt' van deze bijzondere plek hebben gemaakt.

Vanochtend in de kerk was er wel een moment van gemis. Het is toch vreemd om alleen in de kerkbanken te zitten. Vandaag reed ik niet naar onze 'vaste gemeente' in Den Haag, ik was al blij om Spijkenisse te halen door de dikke mist. Ik kon letterlijk geen hand voor ogen zien, en miste toch wel een daadkrachtige persoon als mijn man naast me ;-) En natuurlijk de gezelligheid, de momenten van overleg...

Een inmiddels opgeklaarde groet vanuit Zuidland!

Geen opmerkingen: