13 februari 2011

Ski fun en techies

Een geweldige twee weken hebben we achter de rug. We kregen de gelegenheid om na jaren weer eens te gaan skiën in de Alpen - aanbod van een vriendin waar we boeken voor het ziekenhuis in Koutiala gingen halen - om vervolgens voor de eerste keer bij een christelijke, technische conferentie op de Betteld aan te schuiven.

Waar ik bij het tweede deel vooraf nog niets wist wat zo'n conferentie 'me zou brengen', werd ik tijdens super enthousiast. Was weliswaar de enige vrouw tussen zo'n 50 man, maar dat heeft ook voordelen :) Deuren die voor je worden opengehouden, een pooltafel tot je beschikking tijdens de conferentie, een computerhoek waar je altijd terecht kunt en een groep mannen die oprecht van techniek houden, maar bovenal van God!

Maar laat ik eerst terug gaan naar de Alsace en Les Contamines. Wat een schitterend gebied! In de bergen voel ik me altijd dichter bij de grootsheid van de natuur en daarbij haar Createur. Geweldig! Genoot al zonder dat ik één dag op de skies had gestaan :) Daarbij vond ik het een uitdaging om met mijn fotocamera het sneeuwlandschap vast te leggen (foto's volgen).

Waar Anco's ski-record op zo'n 80 km/u is vastgezet, genoot ik van de blauwe - wat vlakkere - pistes. Doordat er geen verse sneeuw was gevallen de laatste tijd, waren stukken verijzeld en dat maakt het voor de beginnende skiër niet altijd makkelijk :) Toch genoot ik weer meer van het skiën gecombineerd met de buitenlucht dan ik vooraf had gedacht. Het was ook echt gezellig met onze twee reisgenoten en naast serieuze gesprekken hebben we ook hartelijk gelachen samen.

Na een week Frankrijk reden we 's nachts naar Zuidland om - na enkele uren slaap - op tijd op de technische conferentie te kunnen zijn. Vanaf het eerste moment een geweldige plek om te zijn. Zowel geestelijk als technisch opgeladen worden, wat wil je nog meer? :)

De hoofdspreker van de conferentie sprak over de inzet van computers en internet om mensen cross-cultureel met het Evangelie te bereiken. Hij was een begiftigd spreker die het publiek (inclusief ons) echt uitdaagde en aan het denken wist te zetten.

Eén sessie ging over 'Mobile ministries' en wat voor (bijna) onbegrensde gebieden hier nog braak liggen om het Woord van God door te geven. Ikzelf heb op het puntje van mijn stoel gezeten om geen woord te kunnen missen van wat hier werd gezegd. Ook voor Mali valt hier nog 'veel winst' te behalen.

Naast inhoudelijk goede technische sessies, baden we ook in kleine groepen voor elkaar en Gods werk en was er tijd om met elkaar van gedachten te wisselen over bepaalde (technische) aspecten. Een bijzondere tijd, waarin we veel hebben mogen horen om over na te denken!

Ik wil de 'techies' aanmoedigen om eens langs www.cybermissions.org te surfen! We geven aan hen die interesse hebben ook graag meer info, zijn presentaties zijn vrij om te verspreiden en dat doen we dan dus ook! :)

Een heel goede week toegewenst allen!

1 opmerking:

Jaap & Hanneke zei

graag ook een foto van Ewien op de latten....of nog beter video?!
bij voorbaat dank!